Zrozumiesz, jak bardzo granice są potrzebne do prawidłowego rozwoju dziecka
Odkryjesz, że można je stawiać skutecznie, spokojnie i stanowczo — bez uciekania się do kar, krzyku i gróźb
Przekonasz się, że możesz być wspierającym, pewnym i opanowanym rodzicem-liderem dla swojego dziecka
Nauczysz się, kiedy stawiać granice dziecku
Zobaczysz, jak krok po kroku stawiać granice: co dokładnie mówić i robić (na podstawie wielu konkretnych przykładów)
Dla kogo:
dla rodziców dzieci w wieku 0-6 lat, którzy...
nie wiedzą, jak postępować, kiedy dziecko narusza ich granice lub granice innych osób,
nie chcą krzyczeć na dziecko, grozić ani stosować kar, ale...
chcą też, żeby dziecko częściej współpracowało i słuchało.
Elementy webinaru:
Wprowadzenie: omówienie na przykładzie reakcji rodzica na konflikt dzieci, że ani zbyt rygorystyczne dyscyplinowanie, ani nadmierna pobłażliwość nie służy dziecku.
Moduł I: krótko o podejściu do dzieci RIE i o tym, jak RIE podchodzi do kwestii granic. RIE bazuje na szacunku wobec dziecka i zaufaniu w jego kompetencje. I z tych dwóch głównych wartości wynikają konkretne wskazówki i narzędzia, za pomocą których rodzice mogą skutecznie zadbać o stawianie granic w relacji z dzieckiem.
Moduł II: czym jest granica i kiedy te granice stawiać. To kluczowe zagadnienia, które pomagają rodzicom znaleźć wewnętrzną pewność co do postawionej granicy i z większą łatwością poprowadzić dziecko.
Moduł III: jak stawiać granice dzieciom: konkretne wskazówki, narzędzia, przykłady komunikatów. Omówiłam to, co jest ważne w momencie konieczności powiedzenia dziecku 'nie' - co robić / mówić. Dodatkowo wyjaśniłam też, jak zadbanie o pewne obszary w relacji z dzieckiem pomogą usprawnić Waszą współpracę na co dzień.
Moduł IV: szczegółowe omówienie konkretnych przykładów. Opis sytuacji + modelowe postawienie granicy zgodne ze wskazówkami RIE: ze spokojem, pewnością, zaufaniem, szacunkiem i stanowczością.
Nagranie obejmuje:
60 minut części merytorycznej
20 minut odpowiedzi na pytania uczestników
Webinar jest oparty na podejściu do dzieci RIE, które daje dużo konkretnych wskazówek, jak wspierać kompetencję dzieci do samodzielnej zabawy od pierwszego dnia życia, a także jak pomóc starszym dzieciom, które nie chcą bawić się same.