Dobry sposób na przechowywanie gwarancji

Dobry sposób na przechowywanie gwarancji

Krótki wpis o organizacji rachunków. Odpowiednie przechowywanie gwarancji to mała rzecz, a jakże potrafi ułatwić życie 😉 Kiedyś wszystkie paragony wrzucałam do jednego pudełka i co jakiś czas, gdy uzbierało się ich za dużo, przeglądałam wszystkie i wyrzucałam te nieaktualne. Niestety zajmowało to czasami dobrych kilka minut, żeby w ogóle odczytać wyblakły rachunek i znaleźć datę sprzedaży towaru. Nie wspomnę o tym, że w przypadku konieczności reklamowania, musiałam ten żmudny proces ponownie przechodzić i szukać odpowiedniego paragonu.

Potem wpadliśmy na pomysł, żeby porządkować gwarancje na bieżąco po roku zakupienia towaru. Mamy więc zatem segregator na gwarancje i osobne przegródki na poszczególne lata. Jeśli są nietypowe terminy gwarancji – typu 3 czy 5 lat – to dajemy te rachunki do osobnej przegródki. Gdy upływają pełne dwa lata, wyrzucamy wszystkie gwarancje sprzed dwóch lat, bez tracenia czasu na ich przeglądanie. Czyli w styczniu roku 2019 wyrzuciliśmy całą kopertę z paragonami za rok 2016.

granatowa teczka z napisem gwarancje

Ksero rachunku + podpis

Zawsze kserujemy zwykłe paragony ze sklepu, ponieważ one szybko blakną. Dodatkowo zaczęłam podpisywać gwarancje, kiedy wkładam je do segregatora. Oznaczenia na paragonach są czasami tragiczne i niewiele mówią – szczególnie przy butach i ubraniach. Niejednokrotnie musiałam się domyślać, czy to właściwy rachunek dla danego obuwia – zwłaszcza jeśli kupowałam więcej par w tym samym sklepie w podobnym czasie. A wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy przybywają dzieci i musisz ogarnąć rzeczy nowych członków rodziny. Dlatego teraz podpisuję zwięźle z wierzchu, co to dokładnie jest i staram się układać to tak, żeby podpisy były zawsze dobrze widoczne na górze. Kilkanaście sekund więcej roboty przy wkładaniu świstka do segregatora, a jakże ułatwia potem wyszukiwanie odpowiedniej gwarancji, gdy trzeba coś reklamować. Bardzo polecam 🙂

Przechowywanie gwarancji dla jednorazowych dużych projektów

Troszeczkę odstąpiliśmy od tej zasady przy urządzaniu mieszkania. Akurat jest to jednorazowy, duży projekt, który wiąże się z całą masą rachunków i gwarancji na sprzęty oraz materiały. Planując zatem sposób na przechowywanie gwarancji dotyczących urządzenia domu, zdecydowaliśmy się posegregować wszystko tematycznie (np. sprzęty / płytki / meble), a nie po dacie zakupienia. Dodatkowo sporo z tych towarów miało niestandardowe gwarancje na więcej lat, więc segregowanie po dacie zakupy nie miałoby sensu. Po upływie dwóch lat od remontu przejrzeliśmy te rachunki i zostawiliśmy tylko te z gwarancją większą niż dwa lata.

Co dalej?

Pobierz darmowy
rozdział książki "Twoje dziecko MOŻE bawić się SAMO"
Pobieram
Zapisz się 
do mojego newslettera
Zapisuję się
Sprawdź 
jak mogę Ci jeszcze pomóc.
Sprawdzam
Subskrypcja
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Zobacz wszystkie komentarze
0
A Ty co o tym myślisz? Dodaj komentarz ;)x
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram